Thursday, June 16, 2011

6毫 vs 3蚊 的 Tempo


百物騰貴,以前屋企乜都係媽咪搞掂,我只係成日聽佢講「一包米以前五十幾,依家八九十」、「d油貴左成倍」、「三十蚊得果少少牛肉」,然後應一句「嘩,真係好貴喎」,其實係完全冇肉赤既感覺。

直至近排搬左出嚟住,終於體會到d野係幾咁貴,直情係有切膚之痛。就好似早排我貪方便o係百佳買左兩支洗頭水($59.9一支,即係$119.8),過兩日見到隔離街藥房賣$48支,轉個頭發現對面萬寧特價 $89.9兩支。兩個月唔夠,我已經感受到持家係一門幾咁高深既學問(以前我都識講,不過真係冇親身體會過)。所以,我真係好佩服好感激我媽咪,又要返工,又要煮飯,又要打理家頭細務,又要照顧我地三姐弟。

講番百物騰貴,唔好話人計埋d師奶數、婆「也母」數,樣樣都幾蚊十幾蚊(甚至幾百蚊),加加埋埋其實真係唔少錢。

噚日,我好朋友同我講,佢o係銅鑼灣一間藥房用$18蚊買左一pack 18包既Tempo 細包裝紙巾,佢當時既諗法係,「x (唔係粗口) !平均$1蚊一包,我平時o係便利店、報紙檔講緊$3一包喎,簡直係謀取暴利呀!」

聽到佢咁講,我心裡面有陣涼風吹過 (沾沾 ^3^) (終於有得認叻)。然後,我同佢講,

「你真係食米唔知米貴。$18都已經買貴左啦!我o係藥房見到$24-$28(最貴)已經有一pack 36包喇!」 $24蚊一 pack,平均6毫幾一包咋!

6毫幾同3蚊,5倍價錢!

最近無線重播《師奶兵團》,有一集講商天鵝、鄧萃雯、葉童 (佢三個真係好戲,尤其係鵝姐) 三個湊完d仔女返學之後,各自分頭去格價,然後互相通傳,同埋幫大家買 (團購其實係由師奶發明),最後gather一齊分贓,計番條數,慳左百幾蚊!三個人興奮到跳起!(當時我都好替佢好興奮(幾投入!),哈哈)

咁啱平時鐘意行高檔超市既姜大衞行過,對於佢地既行為嗤之以鼻。鄧萃雯於是好心教精佢,去到街市唔講價,d老闆一定食硬你。佢仲講左句,「一個月慳幾百蚊,一年係幾千蚊,十年就幾萬蚊,夠你果女入大學交學費。」

當時我諗,又幾有道理喎。好多父母可能就係咁,慳左d仔女既大學學費出嚟。

當然,我又唔會好似佢地咁,亦冇時間去做咁多researchTime is money好多時我都寧願比貴d去買多d時間。但係,其實有好多慳錢方法係好方便又容易,如果唔係麻煩既,點解唔慳左佢?

Value for money 係我一直奉行既消費原則。我唔介意洗錢,不過要洗得「值」。如果我要比 $5000蚊住間酒店,就要住間值 $5000蚊既,而唔係齋俾貴錢買貴野。同樣,比幾百蚊甚至幾千蚊去做spa,做完都唔覺得舒服既,咁點解唔去間肯定唔會差既?簡單如我要飲杯奶茶,成條街都係茶餐廳,大家都收$12蚊杯,點解唔揀間好飲既?如果你話,有間收 $20但真係超好飲,我又唔介意去飲喎。

不過,當年讀 econ 都有講啦,information cost係一個issue,如果要花時間去揾最值既野,計落個cost可能仲大。 咁所以,團結就是力量,分享就是力量,去旅行呀扮靚呀呢d,得閒同d朋友交流下,聽多d意見,日常生活既野問下媽咪問下老人家,公司附近有咩好食有咩百貨公司大減價,總會有同事話到比你知。

雖然如此,我同意亦欣賞每個人都總係會有d野令你無法抗拒,失去理智,唔理佢幾多錢,你都好想擁有佢,就算明知佢貴或者明知唔係必須都係要買。好似有d人死都要買支勁靚既鏡頭,死都要買個hermes birkin,死都要買好多書。我覺得完全冇問題,我地係人嚟架嘛,人就係咁,有七情六慾。就如談戀愛一樣,有時有d物質野都會令你不能自拔,係冇原因,亦唔需要有原因既。不過,唔好樣樣野都係咁就得喇,冇理由你會因為不能自拔而買左包貴幾倍既tempo卦?

1 comment:

  1. 我決定以後食雲南米線, 就算辣到大汗淋漓鼻涕直流, 都唔會再O係佢度買$3一包既Tempo!!

    Aow

    ReplyDelete