Saturday, August 6, 2011

to live or to exist?

night view from my home
過去兩星期實在係好忙,因為我有一星期時間將要去上堂,唔會返office。到我返到office,老闆又放假。所以,我每日一返到公司就要同時間競賽,目標係0係放工前完成當日要做既野,希望可以o係我上堂之前,搞掂晒我想做晒既野。結果,我日日都OT,有時去到6:30pm,有時7:30pm,都唔係100%達到晒我既目標 (我強調,OT完全係我自願,老闆冇要求,佢亦唔覺得我有野要趕。我做左咁耐,都真係冇試過連續幾日要OT)。或者係我set得個目標太高,太貪心。

我知我所謂既忙,比起好多人都仲係差好遠。因為對我來講,OT絕對係唔理想。基本上我係接受唔到一份工經常要我OT,佔據左我既私人時間,或者令我掌握唔到我自己既生活,好似阿媽打電話問我今晚番唔番到屋企食飯,幾多點返到,如果我去到差唔多放工既時候依然係比唔到一個明確既答案 (例如因為唔知老闆幾點走,唔知老闆會唔會忽然比d野我做,唔知會唔會公司有急野要即刻完成,或者因為枱頭實在有太多野都唔知幾時先做得完),對我來講已經係唔可以接受。

有人話,嘩,依家OT基本上已經係norm啦,7-8pm收工好正常。6:30pm收工?除非你份工真係好得閒,唔係你真係與時代脫節。我覺得呢個logic好奇怪,如果你公司既office hour 係 6:00pm收工,點解 7-8pm收工會係好正常?我知道現實生活裡面好多人可能仲遲d放工,對長期OT已經唔再有感覺,但係唔代表你要將唔合理既野normalise。如果你問心都係prefer可以準時放工,即使你實際上係要日日OT,因為你唔OT實在做唔晒,都請你切記,唔好覺得遲放工先至係與時並進。因為久而久之,你會不知不覺成為被虐狂。套用好多人講過既例子,有個人日日打你一巴,忽然有一日冇打,你就周身唔聚財,仲問人點解唔打你。又或者佢今個月打少你幾日,下個月只係打左你兩星期,你就覺得佢其實係個好人。

一畢業做記者既時候,過既係斷六親既生活,不過當時既我冇所謂,因為一我後生,二我希望見識多d,而做記者係幫到我,三因為公司以致行家過既都係類似既生活,大家對得多,捱又一齊捱,呻又一齊呻,一邊捱一邊呻,有一班人同你share你既感受,四係做記者雖然工時長,但時間實在係好快過。

不過,人老左,追求既野有d唔同。work-life balance對我愈來愈重要,而我既life絕對唔係work (有d人既life係等如work,我覺得冇問題,最緊要係佢enjoy)。

"To live is the rarest thing in the world, most people exist.  That is all."  - Oscar Wilde

記得第一次睇到呢一句說話,我個心寒一寒,當時我諗,我係exist定係live?每一個人對exist同live有唔同既定義,所以每個人過既方式唔同。我唔係話要否決只係exist既人,我只係想提下大家,如果你心裡面仲未有答案,請你諗下,以你自己既標準,你想你既生命係live定exist?咁依家係live定exist?如果你做緊既唔係你所想要既,make some changes!

No comments:

Post a Comment