Wednesday, June 19, 2013

以後唔再去睇海豚了


我係一個好鐘意動物嘅人,平時最鐘意就係睇動物紀錄片。細個好鐘意去動物園,大左之後雖然講唔上係抗拒,甚至入到動物園我都係會好興奮,但見到啲動物被困,心裡面會有少少矛盾同唔安樂,唔知咁樣係唔係對佢哋好。直至呢一刻,動物園我都仲係叫做可以接受嘅。不過,唔知幾時,可能我就突然接受唔到。好似2008年我去墾丁,喺海邊親眼見到有條活生生嘅海參喺我腳下出現之後,我就從此食唔落海參,甚至見到煮熟左嘅海參會有反胃嘅感覺。

你可能會話,車,你咁講,其實所有動物 / 生物都好慘,你應該去食齋啦。係,我承認我係幾矛盾,我暫時仲係選擇性地接受唔到自己食某啲動物 / 生物,但就仍然肆無忌憚地食豬牛羊雞魚。不過,我唔排除有朝一日我又會叮一聲忽然以後唔再忍心食佢地都唔定。


話說今次九州之旅,我哋出左海去睇海豚。其實呢次已經唔係我第一次睇海豚,幾年前喺台灣花蓮,我已經參加過一個觀鯨/觀豚嘅trip。不過,上次嘅感覺無今次咁深刻,impact無咁大,事後檢討,我諗係同主辦單位嘅安排有關。


花蓮果次,作為一個參加者來講,係無咁好玩。一來隻船大,成幾十人,又同海豚距離好遠,只係遠觀。日本呢次,比較抵玩,因為船同海豚好近,基本上就係你前面游來游去。開始嘅時候,都幾開心,因為真係可以好近咁睇到海豚,就連佢地身上有嘅花痕都睇到,呼吸聲亦聽到。但係,過左15分鐘,我個心就開始唔舒服,亦喪失左影相既興致,因為,我著實覺得自己在騷擾海豚。


日本嘅安排同台灣不同之處,係佢地會用好細嘅船。我地觀豚當日,有5隻船同一時間在觀賞同一群海豚,每隻船平均幾個客人。d船開得好近,基本上係5隻船不斷地在追逐這群海豚。佢地遊向東,我地就駛向東,將佢地包圍;佢地轉向,我地又轉。相對而言,我地隻船算係比較considerate,一直同海豚群保持約10米嘅距離。於是,我開始問,有必要嗎?我地唔係騷擾緊佢地係咩?觀豚唔係都應該有manner架咩?例如觀賞距離、時間等等,有無限制呢?就係咁,一直唔多安樂。回程嘅時候,遇上另一group正在出海觀豚嘅人,心裡更覺唔安樂。這些海豚每日就係咁不停地被輪流騷擾嗎?當日晚上,上網又咁啱睇到一段片,控訴日本人殘酷對待海豚,包括將佢地困在一個地方虐殺。雖然觀豚未至於虐殺,但係換個角度睇,呢種安排會唔會係慢性謀殺?你可能覺得我誇張左,但我心裡面確係有咁嘅感覺。


返到香港,都仲係諗起呢件事。於是,我上網research有關觀賞海豚嘅守則,發現香港同世界各地都有一啲 code of conduct,概括如下:

觀豚守則
- 基本原則:必須離遠觀看,不要試圖觸摸、餵飼或傷害野生海豚。
- 發現海豚後,應緩慢穩定地前進或停船,不要突然改變方向,或企圖切入海豚游弋的路線。
- 在海豚五百米範圍內,同一時間只可有一艘觀豚船,其他觀豚船隻應在觀豚範圍外停船等待,切勿同時圍觀一群海豚。
- 接近海豚時,應以低速與海豚並行,不可迎面駛向海豚,只能以斜角從旁靠近,切勿突然改變航行方向和倒後行駛。
- 在航行途中,如海豚游近觀豚船一百米以內,船主應小心留意,並以低速穏定地前進,直至海豚與觀豚船距離超過一百米。
- 切勿把海豚母子分開,也不可追逐海豚,或迫使牠們游往船隻、魚網及岸邊淺水處。
- 觀豚時,船速不能超過五海里,與海豚應保持最少五十米的距離。


好明顯,我有份參與騷擾海豚。我諗,經過今次之後,睇海豚同食海參對我來講已經劃上等號了。

朋友們,你地日後睇海豚或許其他動物嘅話,請盡量選擇一間安排較人道嘅公司。

No comments:

Post a Comment